16 aug EZS Parkeersystemen voorgesorteerd op toekomst met AFAS en Relyon

EZS Parkeersystemen B.V. was in 2014 op zoek naar een oplossing die het gehele serviceproces vanuit één informatiebron kon begeleiden. Omdat EZS zich wil onderscheiden door service, koos het bedrijf uit Beverwijk voor de combinatie van AFAS en Relyon. In het klantverhaal vertelt directeur Siegfried Zeggen over zijn ervaringen.

 

Er is nu meer tijd voor persoonlijk contact met de klant, omdat onze monteurs onderweg minder met administratie bezig zijn.

 

Onderscheidende factor

EZS Parkeersystemen richt zich op vier disciplines, vertelt Siegfried Zeggen, de ‘Z’ van EZS: vooraf betalen, achteraf betalen, toegangscontrole en service. Zeggen noemt service als een aparte vierde discipline – en niet voor niets. “Dat is in mijn ogen onze belangrijkste tak van sport. Onze monteurs worden bijna maandelijks bijgeschoold, zeker omdat de techniek voortschrijdt. Denk aan ontwikkelingen als kentekenherkenning en mobiel betalen. We zijn met een relatief klein aantal medewerkers begonnen en dat aantal is inmiddels bijna verdrievoudigd. De kwaliteit van onze service is daarin de onderscheidende factor. Iedereen kan systemen leveren, juist in de service zit het verschil.”

 

Centrale en betrouwbare informatie

Om die reden ging het bedrijf in 2014 op zoek naar een oplossing die de toekomst van EZS als serviceorganisatie kon waarborgen. De keuze viel op de combinatie van AFAS en Relyon: “We hebben in één adem voor beide besloten, omdat ze naadloos op elkaar aansluiten: AFAS voor de administratie, Relyon voor de service.” EZS nam er een jaar voor om beide systemen in te richten en te finetunen. Zeggen: “We werkten tot die tijd met papieren werkbonnen en Excel-sheets. Het nadeel hiervan is dat je decentraal werkt met verschillende lijsten. We wilden die versnippering tegengaan, dat was voor ons het belangrijkste. Ons is het nooit te doen geweest om enorme kostenbesparingen. Betrouwbare en gestructureerde informatie, centraal opgeslagen – daar was het ons om te doen.”

 

In plaats van met een bonnenboekje gaan de monteurs nu met een tablet op stap. “Monteurs krijgen voor elke opdracht een digitale werkbon, die de klant na afloop tekent. Zodra de bon is doorgezet naar onze administratie, wordt hij hier gecontroleerd om te beoordelen welke werkzaamheden binnen het contract vallen. Wat erbuiten valt, gaat meteen door naar AFAS om te worden gefactureerd. Het is één doorlopend proces.”

 

Vertrouwensband

Met AFAS en Relyon kan EZS dagelijks zijn streven waarmaken om het verschil te maken als serviceorganisatie. Zeggen: “Onze monteurs gaan altijd even bij de klant langs. Zo kunnen ze een relatie met de klant opbouwen, want we merken hoe belangrijk het is dat klanten ons vertrouwen. Voor dat persoonlijk contact is nu meer tijd, omdat onze monteurs nu onderweg minder met administratie bezig zijn. Ook dat is een groot voordeel van deze oplossing.”

 

Lees hier het hele referentieverhaal van EZS Parkeersystemen.

 


Referentiecase EZS Parkeersystemen Relyon