09 mrt Grootkeukenspecialist Techno Horeca werkt snel en flexibel met RSM

Techno Horeca, de Groningse grootkeukenspecialist, is met meer dan 30 jaar ervaring inmiddels een bekende naam in haar vakgebied. Een naam waarvan het onderdeel service een speerpunt is; met een 24-uurs service staat Techno Horeca 365 dagen per jaar voor haar klanten klaar. Deze klanten zijn zorginstellingen, horeca, bedrijfsrestaurants en onderwijsinstellingen. Naast reparatie verzorgt Techno Horeca ook verkoop, plaatsing en onderhoud van grootkeukenapparatuur.

 

Drie redenen

Begin 2015 maakte Techno Horeca de keuze voor Relyon Service Management. Menno Zuydervliet, eigenaar van Techno Horeca, vertelt: “Er waren drie redenen waarom we op zoek gingen naar software voor de serviceafdeling: de behoefte aan een efficiëntere planning, het beschikbaar kunnen stellen van informatie aan monteurs tijdens een klus, en de grotere klanten inzicht geven in de status van gedane meldingen. Relyon bleek voor alle wensen de juiste partij en de gebruiksvriendelijkheid van het systeem gaf daarin de doorslag.” Enkele maanden later werden de eerste digitale bonnen verwerkt. Ook de gebruikers waren direct positief: al tijdens de implementatie bleek dat het wennen aan de software heel eenvoudig is.

 

De gebruiksvriendelijkheid van het systeem van Relyon gaf de doorslag

 

Snel en flexibel

De keuze voor Relyon pakte goed uit. De buitendienst werkt nu volgens een strakke planning, waarbij onnodig reizen tot een minimum wordt beperkt. Op locatie zijn de monteurs met alle gewenste informatie uitgerust. Menno: “Monteurs hebben nu op locatie alle informatie over de apparatuur waaraan ze sleutelen binnen handbereik. Bovendien zijn we door de digitale verwerking sneller en flexibeler: afgehandelde bonnen zijn direct terug op kantoor, zonder communicatieruis en lees- of schrijffouten.”

 

Managementinformatie

De Service Portal van Relyon Service Management biedt aan de grootste klant van Techno Horeca een overzicht van alle meldingen die zijn gedaan vanuit de verschillende vestigingen. Uiteraard met informatie over de huidige status. Toekomstplannen van Techno Horeca zijn het uitbreiden van het gebruik van deze portal. “En we willen meer doen met rapportages”, aldus Menno. “Nu we een tijdje op weg zijn met de software wordt de database steeds gevulder en kunnen we nog meer waardevolle managementinformatie uit het systeem halen.”


Servicebus Techno Horeca