18 okt Belgische bakkerijleverancier Artiso stelt service voorop

‘De smaak van vakmanschap’. Dat is de leus van de Belgische bakkerijleverancier Artiso, met de ambitie om samen met haar klanten de beste producten op de markt te zetten. Die producten zijn ijs- en bakkerijmachines en productielijnen die de eindconsument een buitengewone smaaksensatie laten beleven. Niet gek dat de enthousiaste medewerkers van Artiso met deze belofte al even ambitieus bleken in het kiezen van software om de processen te automatiseren. Trots was Relyon dan ook dat de keuze in 2015 viel op de combinatie van AFAS Profit en Relyon Service Management.

 

Digitale vernieuwing

Jim Smets, directeur van Artiso, vertelt: “Door de lange geschiedenis van ons bedrijf en de verscheidenheid aan apparatuur die we verkopen, verloren we te veel tijd aan opzoekwerk. Techniekers wisten niet van elkaar wat er bij een klant gedaan was. Het was tijd voor digitale vernieuwing.” Artiso vergeleek een tijd lang meerdere aanbieders en kwam tot de conclusie dat de Relyon-software, in combinatie met AFAS Profit, de beste mogelijkheden bood om de problematiek aan te pakken. Jim: “Wat ons daarnaast aansprak is dat Relyon groeiende is en constant werkt aan verbetering en optimalisatie, net als Artiso. Relyon is een fijn bedrijf om mee samen te werken.”

 

Service is de kern van ons bestaan, dus we stellen hoge eisen

 

Servicegericht

Artiso streeft ernaar het meest servicegerichte bedrijf binnen de sector te zijn. “We denken goed na over de perceptie van de klant ten opzichte van onze meerwaarde. Jezelf af en toe in de schoenen van de klant zetten en de vraag stellen: hoe zou ik nu graag geholpen worden?”, vertelt Jim. “De keuze voor Relyon wordt ook door onze klanten ervaren als een professionalisering van het bedrijf. Zelf merken we vooral dat we meer zicht hebben op de situatie bij de klant, dat geldt ook voor de commerciële mensen. Die kunnen waar nodig meteen bijsturen. En de werkbonnen worden nu binnen 48 uur verwerkt tot factuur, terwijl dit voorheen wel eens veel langer kon duren. Dit komt de liquiditeit van het bedrijf direct ten goede.”

 

Hoge eisen

Ruim een jaar na livegang zijn AFAS en Relyon niet meer weg te denken uit de organisatie. Jim: “Iedereen is enthousiast, maar we willen nóg meer uit de systemen halen. Zo bekijken we de mogelijkheden om onderdelen met barcodes te gaan scannen. En we blijven onze diensten uitbreiden: we hebben net een ‘Gelato University’ gelanceerd waar we opleidingen tot ijsbereider aanbieden. Daarnaast zijn we hard op zoek naar versterking van de serviceploeg. We stellen hoge eisen, maar dat is ook wat de klant van ons verwacht en we onszelf graag opleggen. Ons voornemen is om iedere dag wakker te worden met een betere versie van onszelf en van de software!”

 

Bekijk de wervingsvideo op:   http://www.artiso.be/vacatures/
Over de Gelato University:     http://www.carpigianibenelux.com/


Artiso logo