29 sep Bandenservice Zuid-West heeft alles onder controle met RSM

De ‘bandenboeren’ van Bandenservice Zuid-West zijn enthousiaste gebruikers van Relyon Service Management. Al jaren trouwe klant van AFAS heeft Bandenservice Zuid-West nu ook de serviceafdeling geautomatiseerd met RSM, gekoppeld aan Profit. En dat werkt niet alleen efficiënter, maar brengt ook rust binnen de organisatie: “Er is een stuk druk en stress weggenomen. Er heerst duidelijkheid: iedereen weet nu wat zijn opdrachten zijn.”

Bandenservice Zuid-West is een allround bandenservicebedrijf met naast de vestigingen in Klaaswaal en Noordwijkerhout ook een uitgebreide webshop voor trekkerbanden. AFAS Profit werd al jaren naar volle tevredenheid gebruikt, maar wat er miste was een softwareoplossing voor de service. AFAS raadde partner Relyon aan. Relyon Service Management wordt nu ingezet voor het plannen en afhandelen van de werkzaamheden in de werkplaats en de 24-uurs mobiele pechservice. Langs de weg of op locatie van de klant worden alle soorten banden gemonteerd of gerepareerd.

 

Er is een stuk druk en stress uit de organisatie weggenomen. Er heerst duidelijkheid: iedereen weet nu wat zijn opdrachten zijn

 

Piet van der Veer, bedrijfsleider bij Bandenservice Zuid-West, is zeer te spreken over het systeem: “Een groot voordeel van RSM is de duidelijkheid, met name ten opzichte van de groep in het veld. Er is inzicht in waar iedereen is, waar ze mee bezig zijn, en hoe lang ze over die werkzaamheden doen. Dat is weer van belang voor de facturatie. En de werkbonnen die digitaal ingevuld en retour gestuurd worden, met eventueel opmerkingen en foto’s bijgevoegd, dragen ook bij aan die duidelijkheid. Kort gezegd is er een stuk druk en stress uit de organisatie weggenomen.”

Ook de reactietijd bij een pechgeval is aanzienlijk verkort. Piet: “Staat er een klant ergens met een lekke band, dan kunnen we snel handelen. Het is direct helder wie er het eerst beschikbaar is en met welk voertuig. En omdat de monteurs de werkbonnen vervolgens op hun smartphone afhandelen, is de administratie sneller gedaan. De administratieve afhandeling kost nu zo’n 35 tot 40% minder tijd!” Naast de mobiele pechservice, kunnen klanten zich ook bij een van de werkplaatsen melden. Daar wordt dan ter plekke een opdracht in RSM aangemaakt en gepland. Marius Dorst is werkplaatschef bij Bandenservice Zuid-West en is al even enthousiast. Marius: “Geen probleem als er veel klanten tegelijkertijd binnenkomen, want we hebben altijd zicht op ieders inzetbaarheid. Alles onder controle!”

 

Meer weten over Bandenservice Zuid-West? Bezoek dan eens de website.

Lees hier ook het referentieverhaal van Bandenservice Zuid-West.


Bandenservice Zuid-West referentie Relyon